CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediyesi Kasım ayı ikinci oturumu bugün Kültürpark’ta 2 No’lu holde meclis salonunda CHP Grup başkanvekili Levent Yıldır idaresinde gerçekleşti. Başkanlık tarafından gündeme gelen önergeler değerlendirilirken, komisyondan gelen raporlar oylandı.
ANTALYA’DAN İZMİR’E 3 ADET DENİZ OTOBÜSÜ
İzmir Büyükşehir Belediyesi, deniz ulaşımının geliştirilmesi ve deniz ekosisteminin güçlendirilmesine yönelik önemli bir adım atıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Antalya Büyükşehir Belediyesi arasında deniz ulaşım hizmetleri ve kıyı yapılarının geliştirilmesine ilişkin kapsamlı bir iş birliği yapılacak. Protokol kapsamında, Antalya Büyükşehir Belediyesi envanterinde bulunan 3 adet deniz otobüsünün İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kullanımına tahsis edilmesi de öngörülüyor. Önerge mecliste bütçe, hukuk ve ulaşım komisyonuna gönderildi.
İlgili madde ise şöyle,
“İZDENİZ A.Ş.’nin 05/11/2025 tarihli ve E-2512 sayılı yazısıyla talep edilen; Antalya Büyükşehir Belediyesi ile İzmir Büyükşehir Belediyesi arasında deniz ulaşım hizmetlerinin geliştirilmesi, deniz ekosisteminin güçlendirilmesi ve zenginleştirilmesi, iskele ve benzeri kıyı yapılarının tasarımı, deniz kirliliği ile mücadele uygulamalarının iyileştirilmesi, acil eylem planlarının geliştirilmesi, marina işletmeciliğine ilişkin danışmanlık, bilgi ve deneyim paylaşımının yapılması ve Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin envanterinde kayıtlı 3 (üç) adet deniz otobüsünün İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kullanımına tahsis edilmesi için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Antalya Büyükşehir Belediyesi arasında imzalanmak üzere hazırlanan taslak protokolün kabulü hususunun görüşülmesi”