Egeli Gazete

Apple artık Çin’de üretmeyecek

ABD merkezli teknoloji ve bilişim şirketi Apple'ın üretimini Çin'den başka ülkelere kaydırma planları yaptığı ortaya çıktı.
Haberler / Dünya
22 Mayıs 2022 Pazar 09:08
Dünyanın en popüler teknoloji şirketlerinden biri olarak lanse edilen ABD merkezli Apple’ın uzun süredir Çin’de ürettiği cihazları için başka lokasyonlar aradığı ortaya çıktı… İddia, ABD’nin saygın gazetelerinden Wall Street Journal’dan geldi. Gazete, İphone, Mac, iPad gibi ürünleri üreten şirketin Çin’deki sıkı Covid-19 yasakları ve önlemleri dolayısıyla başka ülkelerde üretime devam etmeyi gündemine aldığını duyurdu. Apple’ın ürünlerinin daha fazla bir oranda Hindistan ve Güneydoğu Asya’da üretilmesi için harekete geçtiği ve bazı hammadde sağlayıcılara bunun bilgisini verdiği öğrenildi. Bazı kaynaklar halihazırda az oranda olsa da Apple ürünlerinin üretildiği Hindistan ve Vietnam gibi bölgelerdeki üretim oranının artırılmasının beklendiğini de söyledi. Resmi verilere göre Apple’ın iPhone, iPad ve MacBook gibi ürünlerinin yüzde 90’ı Çin’de üretiliyor. Wall Street Journal’a konuşan uzmanlar bu kadar yoğun bir üretimin, Çin ile ABD arasında yaşanan gerilim sebebiyle büyük bir risk olduğunun da altını çizdi.  

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete