Egeli Gazete

Avustralya'da şok eden çevre raporu

Avustralya’da yayınlanan bir rapora göre, ülkenin çevresindeki ekosistem şok edici bir düşüşte ve artan tehditler, bu düşüşü hızlandırıyor. Bölgede diğer tüm kıtalardan daha fazla tür yok oldu.
Haberler / Dünya
19 Temmuz 2022 Salı 10:33
Avustralya’nın ekolojik sistemleriyle ilgili her beş yılda bir yapılan anket, ani değişiklikler buldu. Hükümet tarafından yaptırılan 2.000 sayfalık Çevrenin Durumu raporuna göre; On dokuz ekosistem çöküşün eşiğinde Avustalya’da artık yerli olanlarda daha fazla yerli olmayan birkü türü var. Avustralya, diğer tüm kıtalardan daha fazla tür yol oldu. İncelene çevre kategorisinin tümü, 2016’dan beri kötüleşti ve yarısından fazlası şu anda ‘’kötü’’ durumda. Bunlardan iklim değişikliği, habitat kaybı, istilacı türler, kirlilik ve madencilikten sorumlu tutuluyor. Tehditler yeterince iyi yönetilmiyor. Yani daha fazla soruna yol açma yolundalar. Çevre Bakanı Tanya Plibersek, belgenin ‘’şok edici’’ bir hikaye gösterdiğini ve yeni yasaları uygulamaya söz verdiklerini söyledi. Koala ve çete kakadusu, 2016’dan beri tehditleri artan 200’den fazla hayvan ve bitki türü arasında. Son yıllarda, Avustralya şiddetli kuraklık, tarihi orman yangınları, art arda rekor kıran seller bölgede ağır kayıplara yol açtı. (BBC)

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete