Egeli Gazete

Ay’dan getirilen toprakta bitki yetiştirildi

Amerika Birleşik Devletleri’nde bilim insanları aydan getirilen toprakta ilk kez bitki yetiştirmeyi başardı. Bu, gelecekte kendi kendine yeterek uzayda yaşamak yolunda ayılmış çok önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Haberler / Dünya
13 Mayıs 2022 Cuma 10:39
Amerika Birleşik Devletleri’nde Florida Üniversitesi’ndeki bilim insanları aydan getirdikleri toprağa tohum ekti ve ay toprağında bitki yetiştirmeyi başardı. Böylece tarihte ilk kez dünyaya ait olmayan bir toprakta tohum filizlendirildi. Söz konusu deneyde, ayın çeşitli noktalarında toplanarak getirilen toprağın 12 gramı kullanıldı. Bitki olarak da çok kolay büyüyen ve genetik dizilimi iyi bilinen hardal otu familyasından fare kulağı teresi seçildi. Kıyaslama yapabilmek için aynı tohum, aynı koşullarda dünyadan alınan toprakta da filizlendirildi. Filizler ay toprağında daha yavaş büyüdü Bu süreçte ay toprağındaki filizlerin ve köklerinin daha yavaş büyüdüğü görüldü. 20 gün sonra bütün bitkiler hasat edildi ve DNA’ları üzerindeki incelemeler başladı. Ay toprağında tarım NASA’nın ayda yerleşime geçme projesinde önemli bir adım olarak görülüyor. Önce ayda, ardından uzayda yapılacak tarım, insanlığın uzayın derinliklerine gitme hedefinde önemli bir kilometre taşı olacak.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete