Egeli Gazete

Başkan Fıçı: Bir kez daha tekrarlıyorum, çevre atıklarını toplamayacağım

İzmir'in Foça ilçesinde çevre kirliliği, sinek ve kötü koku yayan çöplerin, çevre atıklarının verdiği rahatsızlık vatandaşları çileden çıkarırken, "Çevre atıklarını toplamadım, toplamayacağım" diyerek dikkat çeken bir çıkış yapan Foça Belediye Başkanı Saniye Bora Fıçı, son açıklamasında bu sözünün arkasında olduğunu gösterdi. Başkan Fıçı, "Bunu bir kez daha tekrarlamak istiyorum. Çevre atıklarını bu yıl toplamadım, toplamayacağım" dedi.
Başkan Fıçı: Bir kez daha tekrarlıyorum, çevre atıklarını toplamayacağım
Haberler / Yerel Yönetimler
1 Eylül 2025 Pazartesi 12:12

İzmir'in Foça ilçesinde çevre kirliliği, sinek ve kötü koku yayan çöplerin, çevre atıklarının verdiği rahatsızlık vatandaşları çileden çıkarırken, "Çevre atıklarını toplamadım, toplamayacağım" diyerek dikkat çeken bir çıkış yapan Foça Belediye Başkanı Saniye Bora Fıçı, son açıklamasında bu sözünün arkasında olduğunu gösterdi. Başkan Fıçı, "Bunu bir kez daha tekrarlamak istiyorum. Çevre atıklarını bu yıl toplamadım, toplamayacağım" dedi.
 



Başkan Fıçı: "Yineliyorum, atıkları toplamayacağım"
Bir röportajında "Çevre atıklarını toplamadım, toplamayacağım" diyerek dikkat çeken bir çıkış yapan Foça Belediye Başkanı Saniye Bora Fıçı, başta Foça'da yaşayan vatandaşlar olmak üzere, her kesimden, sosyal medyadan büyük tepki çekmişti. Başkan Fıçı, son açıklamasında sözünün arkasında olduğunu gösterdi. "Yaptığım bir röportajın kısacık bir bölümü alınıp, 'Belediye başkanı çöp toplamıyorum' dedi şeklinde algı oluşturmak suretiyle yaygınlaştırıldı. Yoğun bir şekilde çevre atıklarıyla ilgili mücadele etmemiz gereken 250 kilometre karelik bir alan olduğunu ve bu yıl özellikle çevre atıklarını toplamama kararı aldığımı beyan etmiştim. Bunun iki temel nedeni var: birisi, eğer siz evinizin içerisinde istemediğiniz şeyleri, Foçalıları rahatsız edecek boyutta sokağa yayarsanız herkes bundan şikayetçi oluyor. Bu hepimizi üzüyor. Çevre atıkları kırsalı geniş olan bütün belediyelerin en önemli sorunu. Bu yıl toplamadım, toplamayacağım da. Bunu bir kez daha tekrarlamak istiyorum. Çünkü o çevre atıklarını, evindeki çekyatını, dışarıya koyma hakkı diğer vatandaşlara karşı yapılan bir kötü davranıştır. Yazın 400 binlere ulaşan bir nüfusun temizliğini, düzenini, asayişini, her şeyini, 36 bin resmi nüfus rakamı olan bir bütçeyle yapmaya çalışıyoruz. Bu kolay bir şey değil. Biz ne yaptığımızı biliyoruz. Mevzuat ve yasa çerçevesinde görevlerimizi yerine getiriyoruz. Seneye yaz’a, umut ediyorum ki tüm ekip, ekipman, araç gerecimizle, yaz dönemi Foça’ya hazır olacağız. Ama bu yıl o çevre atıkları oralarda duracak. Çünkü, zaten toplama şansım yok" dedi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete