İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZSU Genel Müdürlüğü, Çiğli Atıksu Arıtma Tesisi’nin 36 ay süreyle işletilmesi için ihaleye çıktı. İhalenin yaklaşık maliyeti 2 milyar 19 milyon 112 bin 256 TL 33 kuruş olarak belirlendi.
16 şirket ihale dosyasını indirse de, yalnızca Alkataş İnşaat ve Taahhüt Şirketi teklif verdi. Firma, tesisi işletmek için 1 milyar 904 milyon 501 bin 617 TL teklif sundu. Yeterlilik kriterleriyle ilgili ikinci bir oturum yapılacak ve son kararı İZSU İhale Kurulu verecek. Şirket, ihaleyi alması durumunda tesiste toplam 109 işçi çalıştıracak.
Belediye-İş’ten özelleştirmeye tepki
İhaleye, İZSU’da örgütlü Belediye-İş sendikasından tepki geldi. Özelleştirme ve taşeronlaştırmaya karşı olduklarını vurgulayan Belediye-İş İzmir 2 Nolu Şube Başkanı Savaş Atalay, “Özelleştirme ve taşeronlaştırmaya karşıyız. Açık ve net söylüyorum, buna her zaman karşı duracağız. Kendini sosyal demokrat olarak tanımlayan bir belediye bu şekilde bir karar almamalıydı” dedi.
Atalay, sözlerine şöyle devam etti: “Biz asıl yapan kişileriz. Diğer illerde bu şekilde oluyor, İzmir’de ihaleye çıkılacak diye bir şey yok. Biz bu işi taşerondan daha iyi yaparız. Zaten arkadaşlarımız yıllardır orada özveriyle çalışıyor ve çalışmaya devam ediyor. Asıl sıkıntımız yönetimsel.”
Atalay ayrıca, Çiğli Atıksu Arıtma Tesisi’nde çalışan işçilerin akıbeti ile ilgili olarak İZSU Genel Müdürü ile görüşeceklerini belirtti.