Egeli Gazete

İngiltere’den nükleer santral adımı

İngiltere, nükleer santral yapımı için adımlarını hızlandırdı. Bu kapsamda 8 nükleer reaktörün daha inşasına başlanacak. Bunun için hükümetten 120 milyon sterlin yeni kaynak sağlanacağı açıklandı.
Haberler / Dünya
16 Mayıs 2022 Pazartesi 15:10
Dünya genelinde artan enerji fiyatları İngiltere’yi etkiledi. Doğal gaz fiyatı yüzde 30,  elektrik fiyatı yüzde 20 arttı. Hükümet enerji arzında nükleer santrallere yöneldi. Bunun için yeni bir planlama birimi kuruldu. Great British Nuclear birimiyle yeni projeler acilen gündeme alınacak. Daha önce 8 nükleer reaktörün inşasına başlanacağı açıklanmıştı. Elektriğin yüzde 25’inin nükleerden sağlanması hedefleniyor. Hükümet yaklaşık 120 milyon sterlin yeni kaynak ayıracak. Hedefte 10 yıl içinde bir dizi projenin hayata geçirilmesi var. İngiltere’de elektriğin yüzde 16’sı 13 reaktörden sağlanıyor. Ülkenin elektriğinin yüzde 25’inin 2050’ye kadar nükleer enerjiden sağlaması hedefleniyor. Enerj arzının çeşitlendirilmesinde, artan enerji fiyatlarının yanı sıra İngiltere’nin Rusya’ya bağımlılığını azaltmak da var. İngiltere, Ruıs petrolün ithalatını yıl sonuna kadar aşamalı olarak durduracağını duyurmuştu.  

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete