Egeli Gazete

İYTE'de RES bulgusu: Kar talep edilmemiş

Sayıştay 2024 yılı İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü sayıştay raporunu yayınladı. İYTE’ye tahsisli Urla’daki Sineklidağ ve Çiftlikdağı sahalarında rüzgâr enerjisi santralinin santral ve işletme lisansları tamamlanmasının ardından Elektrik Üretim A.Ş'ye devredilmediği ve kar talebinde bulunulmadığı belirtildi. Öte yandan, personellerin yıllık izin haklarının kullanılmadığı ve bütçeye 4,5 milyonluk maliyet oluşturduğu ortaya çıktı. 
İYTE'de RES bulgusu: Kar talep edilmemiş
Haberler / Güncel
24 Eylül 2025 Çarşamba 12:16

EGELİ GAZETE- Sayıştay 2024 yılı İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü sayıştay raporunu yayınladı. İYTE’ye tahsisli Urla’daki Sineklidağ ve Çiftlikdağı sahalarında rüzgâr enerjisi santralinin santral ve işletme lisansları tamamlanmasının ardından Elektrik Üretim A.Ş'ye devredilmediği ve kar talebinde bulunulmadığı belirtildi. Öte yandan, personellerin yıllık izin haklarının kullanılmadığı ve bütçeye 4,5 milyonluk maliyet oluşturduğu ortaya çıktı. 

 İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) ile bir özel şirket arasında 23 Ekim 2007’de imzalanan ortak girişim sözleşmesine göre, İYTE’ye tahsisli Urla’daki Sineklidağ ve Çiftlikdağı sahalarında 13 MWe gücünde bir rüzgâr enerjisi santrali kurulmuştu. Sözleşmeye göre santral ve işletme lisansları, gerekli yatırımlar tamamlandıktan sonra RES-İYTE Elektrik Üretim AŞ’ye devredilecekti.Ancak 2024 yılı sonu itibarıyla devir işlemleri hâlâ tamamlanmadı. Ortak girişim sözleşmesinde, santral devri yapılmadığı takdirde İYTE’nin 10 milyon ABD doları tazminat talep etme hakkı bulunduğu belirtiliyor.

KAR PAYLARI TALEP EDİLMEMİŞ

Denetim raporuna göre; santral 2016 Mayıs ayında işletmeye açıldıktan sonra, İYTE’nin %11’lik hissesi için 2016-2019 döneminde mali bilgiler alınmış ve sürekli zarar beyan edilmiş. 2020-2024 arası dönemde ise mali durum ile ilgili herhangi bir kayıt bulunmuyor, dolayısıyla İYTE lehine oluşabilecek kar payları talep edilmemiş.

SAYIŞTAY'DAN DEVİR UYARISI

Ortak girişim kapsamında İYTE arazisi üzerinde kurulan rüzgâr enerjisi santralinin 2020-2024 arası dönemde oluşan 5 yıllık mali durumunun tetkik ve tespit edilerek varsa İYTE lehine oluşan kar paylarının Şirketten talep edilmesi, santralin RES-İYTE AŞ.’ye devir işlemlerinin bir an önce sonuçlandırılmasına yönelik her türlü idari ve hukuki tedbirin alınması gerekmektedir.

İYTE'DE YILLIK İZİN BULGUSU 

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) çalışanlarının yıllık ücretli izinlerinin zamanında kullandırılmadığı, izin haklarının iş akitlerinin sona ermesi durumunda ekonomik değere dönüştürülecek şekilde biriktiği tespit edildi. 2024 yılı sonu itibarıyla sayıları yaklaşık yüze yaklaşan işçilerin çoğunun 30 gün ve üzerinde izin biriktirdiği, bazı işçilerin ise 150-160 güne kadar izin hakkının bulunduğu belirlendi.

4,5 MİLYON EK MALİYET OLUŞTURUYOR

Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 50’nci maddesi ve 4857 sayılı İş Kanunu uyarınca işçilerin dinlenme hakkından vazgeçemeyeceği belirtilirken, kullanılmayan izinlerin hem işçinin bedensel ve ruhsal sağlığı hem de iş verimi açısından risk oluşturduğu ifade edildi. Kullanılmayan izinlerin bugünkü ücretler üzerinden hesaplandığında yaklaşık 4,5 milyon TL ek maliyet yarattığı bildirildi.

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete