UMUT TOKTAŞ/EGELİ GAZETE-Gaziemir’de 100 ton radyoaktif atık sorunu 16 yıldır çözülmezken İzmir’de her geçen gün yeni tehlikeli atık izinleri veriliyor. Çevre İl Müdürlüğü, Kemalpaşa’da tarım arazisi üzerinde 169 bin 200 ton tehlikeli atığın işleneceği tesise ÇED (Çevre Etki Değerlendirme) gerekli değildir kararı verdi. Tesisin 1/100.000’lik Çevre Düzeni Planı’nda “Tarım Alanı” sınırları içinde kaldığı ifade edildi.
SADECE 460 METRE UZAKLIKTA ANAOKULU VAR
Tehlikeli atıkların işleneceği tesise en yakın yerleşim yeri olan Sütçüler Mahallesi sadece 116 metre uzaklıkta. Sadece 460 metre uzaklıkta bir anaokulu olması ise şaşkınlıkla karşılandı.
YER ALTI SULARINA SIZMAMAMASI İÇİN ÖNLEM
Kemalpaşa Sütçüler Mahallesi’ndeki 10 bin 337 metrekarelik alan üzerindeki tehlikeli atık tesisinde farklı türdeki tehlikeli atıklar işlenecek. Atıklardan kaynaklanacak sızıntıların yeraltı suyu, kanalizasyon ve ya yerüstü suyuyla temasını ve ya sızmasını engelleyecek şekilde toplanabilmesi için tabanda uygun eğilimlerin verileceği ve ayrı toplama mekanizmasının oluşturulacağı belirtildi.
RADYASYON ÖLÇÜMLERİ YAPILACAK
Ayrıca tesiste metal kabulü yapılacağından Türkiye Enerji, Nükleer ve Maden Araştırma Kurumu’ndan teknik uygunluğuna ilişkin onay alınmış, kullanıma hazır radyasyon ölçüm cihazı ile cihazın kullanımına yönelik kurumdan eğitim sertifikası onaylı personel bulundurulacağı da vurgulandı.