İzmir Karşıyaka’da belediye bünyesinde çalışan işçiler ve memurlar, maaş ve hak alacaklarıyla ilgili sorunlarını dile getirmek için eylemde. Disk Genel-İş 10 No’lu Şube üyesi işçiler ile Tüm Yerel-Sen, Tüm Bel-Sen ve Birlik Yerel-Sen’e bağlı memurlar, belediye önünde hak arayışı kapsamında iş bırakma eylemi gerçekleştiriyor.
Kent A.Ş. ve Personel A.Ş.’de çalışan işçiler, maaşlarını ve alacaklarını düzenli olarak alamadıkları gerekçesiyle yaklaşık 25 gündür eylemde bulunuyor. Memurlar ise SDT ödemeleri yapılmadığı için son 15 gündür her gün saat 10.00-12.00 arasında belediye önünde toplandıklarını belirtiyor.
"SÖZLER TUTULAMADI"
Disk Genel-İş 10 No’lu Şube yönetimi, belediye işçilerinin haklarını almakta ciddi güçlük yaşadığını açıkladı. Açıklamada, “Kent A.Ş. çalışanları son 5 aydır maaşlarını tam olarak alamıyor. Mart ayının bir kısmı, Nisan, Mayıs, Haziran ve Temmuz maaşları ödenmedi. Toplu iş sözleşmesi farkları 1,5 yıldır yatırılmadı. Personel A.Ş.’de maaşlar geç ve taksitle ödeniyor. Temmuz maaşlarının sadece yüzde 36’sı yatırıldı. İşçiler ekonomik ve psikolojik olarak zorlanıyor. Belediye başkanı, göreve geldiğinde 6 ay içinde sorunların çözüleceğini söylemişti ancak sözler yerine getirilmedi” denildi.
“MÜCADELEMİZİ BÜYÜTECEĞİZ”
Tüm Bel-Sen 2 No’lu Şube Yöneticisi Fırat Belen, memurların hak mücadelesinin kararlılıkla devam ettiğini belirtti. Belen, “Arkadaşlarımız artık korkmuyor, soruşturma ve ceza tehditleri bizi yıldırmaz. Amacımız, haklarımızı almak ve yeni kazanımlar yaratmak. Mücadeleyi birleştirerek büyüteceğiz” diye konuştu.