Egeli Gazete

Konak’ta yaya dostu sarı çizgi uygulaması başladı

Konak Belediye Meclisi’nde oybirliğiyle onaylanan ‘İşgal İzni Yönetmeliği’ doğrultusunda Konak’ta ‘Sarı Çizgi’ uygulaması hayata geçirildi. Kent genelinde uygulanacak olan sarı çizgiler, işgal sınırlarını belirgin hale getirerek yaya güvenliği ve eşit erişimi sağlarken, aynı zamanda şehir düzeni ve estetiğine de katkıda bulunacak.
Konak’ta yaya dostu sarı çizgi uygulaması başladı
Haberler / Yerel Yönetimler
18 Ağustos 2025 Pazartesi 13:50

Konak Belediyesi, meclisten oybirliğiyle geçen “İşgal İzni Yönetmeliği” doğrultusunda “Sarı Çizgi” uygulamasını hayata geçirdi. Düzenli bir kent yaratmayı amaçlayan ve yaya güvenliği ile konforunu önceliklendiren uygulamanın ilk örneği Hatay bölgesinde gerçekleştirildi. Kent genelinde uygulanacak sarı çizgilerle kamusal alanların herkesin eşit kullanımına açılacağını vurgulayan Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, “Kentsel Tasarım Müdürlüğümüz ve Zabıta Müdürlüğümüzün detaylı çalışmasıyla İşgal İzni Yönetmeliğimizi oluşturduk ve meclisimizden oybirliğiyle geçirdik. Sokaklar hepimizin, erişim hakkımız eşit, dedik; eşit erişimi ve yaya güvenliğini sağlamak amacıyla uygulamamızı başlattık. Belirlenen ölçülerin daha kolay uygulanabilmesi ve görünür olması için de işgal ve yaya kullanım alanlarını sarı çizgilerle belirliyoruz. Konak’ta, bir standart oluşturmayı hedefliyoruz. Erişilebilir kamusal alanlar ve estetik bir kent için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

 

DÜZENLİ BİR KENT İÇİN İLK ÇİZGİ

İşletmelerin işgal alanlarında yapılan ölçümlerin ardından ilk sarı çizgi Hatay bölgesinde uygulandı. Yürürlüğe giren yönetmeliğe göre işletmelerin kaldırım cephelerinde kullanabileceği alanlar santim santim belirlendi ve yaya kullanım alanlarına göre düzenlemeler yapıldı. İşgal sınırlarını net bir şekilde ortaya koyan sarı çizgiler, yaya dostu ve düzenli bir Konak oluşturmayı amaçlayarak kent genelinde yaygınlaştırılacak.

 

“RAHAT RAHAT YÜRÜYECEĞİZ”

Sarı çizgi uygulamasını ilgiyle takip eden Konaklılar, belediye yetkililerinden bilgi aldı. Yaya dostu uygulamadan memnuniyetini dile getiren vatandaşlar, “Yayalar artık kaldırımda rahat rahat yürüyecekler. Birbirimize çarpmayacağız” ifadelerini kullandı.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete