Egeli Gazete

Macron’dan aşısızlara sert çıkış

Koronavirüsün daha bulaşıcı yeni türü Omikron nedeniyle Fransa’da günlük vaka rekoru kırılırken, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un aşısızlara yönelik “Onları gıcık edeceğim, restoranlara ve kafelere gidemeyecekler” şeklindeki sözleri ülkede tartışma yarattı.
Haberler / Dünya
6 Ocak 2022 Perşembe 09:51
Kerem Yeğinboy-OMİKRON varyantının hızlı bulaşması, alınan son önlemlerin istenen etkiyi yaratmaması ve nüfusun bir bölümünün hâlâ aşıya direniyor olması nedeniyle salgını frenlemekte zorlanan Fransa’da, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un aşı olmayanlara yönelik açıklamaları ülkeyi karıştırdı. VAKALAR REKOR KIRDI Macron, bu kişilere sosyal hayatı kısıtlayarak baskı uygulayacaklarını söylerken vaka sayısı dün 332 bine ulaşarak rekor kırdı. Yoğun bakımdakilerin sayısı ise 3 bin 695 olarak açıklandı. AŞISIZLARA YASAK Macron, Le Parisien gazetesine yaptığı açıklamalarda, “Aşısını yaptırmayanları gıcık etmek istiyorum. Bunu sonuna kadar yapmayı sürdüreceğiz. Strateji bu. Onları cezaevine göndermeyeceğim, zorla aşılamayacağım ancak 15 Ocak’tan itibaren restorana gidemeyeceksiniz, kafede kahve içemeyeceksiniz, tiyatro ve sinemaya gidemeyeceksiniz” ifadelerini kullandı. Açıklamalara muhalefet yoğun ve sert tepki gösterdi.  

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete