Egeli Gazete

Marmaris’te karavanda yaşayan adama belediye ‘barınma tutanağı’ tuttu

Muğla'nın Marmaris ilçesinde yaşayan 72 yaşındaki emekli Yılmaz Kurban, yaşadığı motokaravanına belediye ekiplerince "barınma tutanağı" tutulduğunu belirterek duruma tepki gösterdi.
Marmaris’te karavanda yaşayan adama belediye ‘barınma tutanağı’ tuttu
Haberler / Güncel
15 Kasım 2025 Cumartesi 09:08

Muğla'nın Marmaris ilçesinde yaşayan 72 yaşındaki emekli Yılmaz Kurban, yaşadığı motokaravanına belediye ekiplerince "barınma tutanağı" tutulduğunu belirterek duruma tepki gösterdi.


2020 yılında kredi çekerek aldığı çekme karavanda yaşamaya başlayan Kurban, daha önce de belediyenin karavanını kaldırması üzerine ailesinin desteğiyle motokaravan aldığını söyledi.
Siteler Mahallesi'nde yol kenarındaki bir park cebine aracını park ettiğini anlatan Kurban, bir sabah belediye ekiplerinin kalabalık bir şekilde geldiğini ifade ederek, "Belediye benden barınma ücreti istemiyor, barınma hakkımı elimden almaya çalışıyor. Bu araç motorlu karavan; vergisi, sigortası, kaskosu var. Bir araba nasıl trafik kurallarına uygun her yere park ediyorsa ben de park edebilirim. Amaçları sadece ‘içinde barınamazsın' demek. Zaten bunu barınmak için aldım" dedi.
Karavanda ocak, banyo ve tuvalet olduğunu, ancak tuvaleti boşaltma zorunluluğu nedeniyle genellikle dışarıdaki ücretli tuvaletleri kullandığını belirten Kurban, atık suyu da yalnızca uygun noktalara bıraktığını söyledi. Kurban "Hiçbir yere pislik bırakmam, masa sandalye atmıyorum, tentemi bile açmıyorum. Yüksek ses yok, misafirim bile gelmiyor, kimseyi rahatsız etmiyorum. Atık sularımı bidonlara doldurup kanalizasyon logarlarına döküyorum asla çevreyi kirletmiyorum" diyerek kimseye zarar vermeden kendi halinde yaşamak istediğini belirtti.

"Barınmak suç gibi gösterildi"
Pandemi döneminde kaldığı alanda belediyenin karavanlara yasak getirdiğini, tatilci sanılıp ücretli kamp alanlarına yönlendirildiklerini ifade eden Kurban, belediyenin karavan parkı yapmakla yükümlü olduğunu savundu. Uyarı yapılmadan zabıta ekiplerinin kapısını çaldığını söyleyen Kurban, yaşanan olayı "Geçen gün birden 8-9 kişi geldiler. ‘İçeride barınıyor' diye tutanak tuttular. Barınmak suçmuş gibi. Karavan zaten barınmak için var. Onların tutumu üzerine kimliğimi vermedim onlarda polisi çağırdılar, polise sordum ‘Barınmak ceza gerektirir mi?' diye; ‘Hayır' dediler ama belediye tutanak tutarak ceza arkadan gelecek diyerek gittiler'' şeklinde anlattı.

"Belediye hizmet etmeli, ceza kesmemeli"
Marmaris'te karavan parkı yapılması gerektiğini belirten Kurban, şehrin uygun alanlara sahip olduğunu ancak belediyenin bu konuyu gündeme almadığını söyleyerek "Sosyal belediyecilik diyorlar ama hizmet yok. Esnaf bile bu uygulamalardan bezmiş durumda. Tek isteğimiz: Bizi rahatsız etmesinler, hayat şartlarımızı zorlaştırmasınlar" diyerek belediyenin günlüğü bin 500 lira olan uzakta özel karavan kamp alanlarına yönlendirdiğini ifade etti.
72 yaşındaki emekli Yılmaz Kurban yaşadığı 3 metrekarelik karavanında barınmanın suç olmadığını ama belediyenin karavanlar için bir yer yapıp elektrik su desteği vereceği şehir içinde uygun bir yer gösterirse seve seve oraya gideceğini belirterek yetkililerden çözüm istedi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete