Egeli Gazete

Menemen Atıksu Tesisinde kapasite artışı için ÇED süreci başladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Menemen’deki atıksu arıtma tesisinin kapasitesini artırmak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurdu. Bakanlık, projeyi inceleyerek ÇED sürecini başlattı ve nihai karardan önce halkın 10 günlük itiraz hakkını işletmeye koydu. İtirazlar tamamlandıktan sonra bakanlık projenin son durumunu açıklayacak.
Menemen Atıksu Tesisinde kapasite artışı için ÇED süreci başladı
Haberler / Güncel
2 Aralık 2025 Salı 13:34

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Menemen’deki atıksu arıtma tesisinin kapasitesini artırmak için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na başvurdu. Bakanlık, projeyi inceleyerek ÇED sürecini başlattı ve nihai karardan önce halkın 10 günlük itiraz hakkını işletmeye koydu. İtirazlar tamamlandıktan sonra bakanlık projenin son durumunu açıklayacak.

2010 yılında faaliyete geçen Menemen Günerli Atıksu Arıtma Tesisi, ilçedeki hızlı nüfus ve yapılaşma artışı nedeniyle mevcut kapasitesiyle ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kalıyor. Günlük 21 bin 600 metreküp arıtma kapasitesine sahip tesisin kapasitesinin, proje tamamlandığında yaklaşık üç kat artırılarak 60 bin metreküpe çıkarılması planlanıyor.

238 milyon 297 bin 807 TL’ye mal olması öngörülen proje sayesinde, Menemen’de oluşacak atıksuların 2056 yılına kadar arıtılması hedefleniyor. ÇED onayının ardından kapasite artırımı çalışmalarının bir yıl içinde tamamlanması bekleniyor.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete