Ege Bölgesi son günlerde yeniden hareketlendi. Balıkesir’in Sındırgı ilçesinde gece boyunca süren depremler, İzmir ve çevresinde de hissedildi.Gazi Üniversitesi’nden Prof. Dr. Süleyman Pampal, "Afrika levhası kuzeye doğru ilerlerken magmatik aktivite artıyor. Bu sarsıntılar doğuya doğru kaydı, bu durum magmanın yükselmesiyle ilişkili olabilir. Girit–Rodos hattında geçmişte 7.5 ila 8 büyüklüğünde çok sayıda deprem meydana geldi. Bu son hareketlilik, o bölgedeki büyük bir depremin hazırlığı olabilir" ifadelerine yer verdi.
İZMİR'DEN DE HİSSEDİLDİ
Sındırgı merkezli sarsıntılar, İzmir, Manisa ve Balıkesir genelinde de hissedildi. Özellikle İzmir’in kuzey ilçelerinde vatandaşlar sabah saatlerinde deprem endişesiyle sokaklara çıktı.
"ANORMAL BİR DURUM YAŞIYORUZ"
Gazi Üniversitesi Prof. Dr. Süleyman Pampal, bölgede yaşanan depremleri “deprem fırtınası” olarak nitelendirdi ve dikkat çeken açıklamalarda bulundu:“Bir anormal durum yaşıyoruz. 15 bini geçtiğini tahmin ediyorum, her gün 4-5 arasında deprem oluyor. Afrika levhası kuzeye doğru ilerlerken magmatik aktivite artıyor. Bu sarsıntılar doğuya doğru kaydı, bu durum magmanın yükselmesiyle ilişkili olabilir. Girit–Rodos hattında geçmişte 7.5 ila 8 büyüklüğünde çok sayıda deprem meydana geldi. Bu son hareketlilik, o bölgedeki büyük bir depremin hazırlığı olabilir.”
"HAZIRLIKLI OLUNMALI"
Pampal, Ege’nin jeolojik yapısının çok sayıda kırılmamış fay içerdiğini belirterek şu değerlendirmede bulundu:“Simav fayı normal bir fay hattı ama Konya’dan Karaman’a uzanan geniş bir zon üzerinde çok sayıda segment var. Bu segmentlerin kırılması halinde 6 ve üzeri depremler sürpriz olmaz. Deprem fırtınalarının aylarca sürdüğünü biliyoruz, bu da o türden bir süreç olabilir.”