Egeli Gazete

Rus Gazprom iki şirketin gazını kesti

Rusya'nın ulusal doğalgaz şirketi Gazprom, Orsted ve Shell Energy'ye doğalgaz tedariğini durdurdu
Haberler / Dünya
1 Haziran 2022 Çarşamba 12:20
Rus enerji şirketi Gazprom, ruble cinsi ödeme yapmadıkları gerekçesiyle Danimarkalı Orsted ve Shell Energy şirketlerine doğalgaz tedariğini durdurdu. Shell Energy’nin Almanya’ya doğalgaz satışı için sözleşmesi bulunuyor. Gazprom dün ruble cinsinden ödeme yapmayı reddettiği gerekçesiyle Hollandalı şirket GasTerra’ya doğalgaz akışını tamamen kestiğini açıklamıştı. Danimarka dün Rusya’dan doğalgaz alımına son verilebileceğine işaret ederken, Avrupa Birliği (AB) ülkeleri Macaristan’ın itirazlarını aşarak Rusya’dan ham petrol ithalatının yüzde 90 oranında azaltılması için prensipte anlaşarak Ukrayna’yı işgal eden Rusya’ya karşı şu ana kadarki en ağır yaptırımlar üzerinde uzlaşı sağlamıştı. Gazprom, daha önce rubleyle ödeme yapmadıkları gerekçesiyle Polonya, Bulgaristan ve Finlandiya’ya doğalgaz sevkiyatını durdurmuştu. (REUTERS)  

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete