Egeli Gazete

Salihli'de üreticilere 'Fidan dip kurdu' uyarısı

Manisa’nın Salihli ilçesindeki Tarım ve Orman Müdürlüğü meyve üreticilerine fidan dip kurduna karşı ilaçlama çağrısında bulundu.
Salihli'de üreticilere 'Fidan dip kurdu' uyarısı
Haberler / Güncel
30 Mayıs 2025 Cuma 17:25
Manisa’nın Salihli ilçesindeki Tarım ve Orman Müdürlüğü meyve üreticilerine fidan dip kurduna karşı ilaçlama çağrısında bulundu.

Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan arazi kontrollerinde meyve ağaçlarında fidan dip kurdu ve empoasca yoğunluğunun arttığı tespit edildi.
Müdürlük tarafından yapılan açıklamada "Ülkemiz yaş sebze, meyve üretimi ve ihracı açısından dünyada önde gelen ülkeler arasında yer almaktadır. Meyvecilik, ülkemiz ekonomisi açısından büyük önem arz etmekte olup, nisan ayında yaşanan zirai don zararından ötürü ürün kayıpları meydana gelmiştir. Bu kapsamda üreticilerimizin zararlı organizmalar ile mücadele faaliyetlerini aksatması, önümüzdeki yıllarda zararlı organizmaların popülasyon artışına neden olacağı gibi meyve ağaçlarının gelişimini de olumsuz etkileyecektir. Yapılan arazi kontrollerinde kiraz, kayısı, badem, erik, şeftali gibi meyve ağaçlarında fidan dip kurdu ve empoasca yoğunluğunun arttığı tespit edilmiş olup üreticilerimizin mücadele etmeleri tavsiye olunmaktadır." denildi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete