İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, kent ulaşımı açısından kritik öneme sahip Buca Metro Projesi’nin iki yıl içinde tamamlanarak hizmete açılacağını açıkladı. Tugay, projenin Buca tarihinin en büyük yatırımı olduğunu vurgulayarak, “İki yıl sonra metro hattını hizmete açarak Bucalıları nefes aldıran bir ulaşıma kavuşturacağız” dedi.
ONAT TÜNELİ'NDE ÇALIŞAMALAR BİTME AŞAMASINDA
Başkan Tugay, Buca’nın ulaşım yükünü hafifletecek bir diğer önemli yatırım olan Onat Tüneli’ne ilişkin de bilgi verdi. Tünel ve bağlantı yollarındaki çalışmaların son aşamaya geldiğini söyleyen Tugay, “Onat Tüneli tamamlandığında Buca ile Bornova arasındaki mesafe ciddi şekilde kısalacak, bölgedeki trafik yoğunluğu önemli ölçüde azalacak” ifadelerini kullandı.
BUCA'NIN ULAŞIM KADERİ DEĞİŞECEK
İzmir’in en kalabalık ilçelerinden biri olan Buca’da ulaşım sorununu kökten çözmeyi hedeflediklerini belirten Başkan Tugay, metro ve tünel projelerinin tamamlanmasıyla birlikte ilçenin çehresinin tamamen değişeceğini söyledi.
“Bu iki proje tamamlandığında Buca’nın ulaşım kaderi değişecek. Bucalıların yıllardır beklediği çözümleri kararlılıkla hayata geçiriyoruz. Çünkü bize çok çalışmak, sözünü tutmak ve adaletle hizmet etmek yakışır.”