CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediye meclisinin haziran ayı olağan meclisinin ikinci oturumu bugün Kültürpark Meclis salonunda İZBB Başkanı Cemil Tugay başkanlığında gerçekleştirildi. Tugay mecliste sorulara yanıt vererek Soyer’in imzaladığı sözleşmeden haberi olmadığını ve kimseye sormadan böyle bir karar alarak söz konusu sözleşmeye imza attığını ifade etti.
“SOYER Mİ SİZ Mİ YALAN SÖYLÜYORSUNUZ?”
AK Parti meclis üyesi Kişili TİS sürecine ilişkin de değerlendirmede bulunarak, “TİS ile ilgili açıklama yapılmalı. Cemil Tugay her zaman yalana karşı olduğunu söylüyor. Siz bir önceki dönem belediye başkanının bunu imzaladığını ve bilerek yaptığını ima ediyorsunuz ama o da bunu sizin talep ettiğinizi, ‘Oy kaybı olacak’ dediğinizi ve imzalanması yönünde ısrar ettiğinizi söylüyor. Ortada bir yalan var bunu hanginiz söylüyor. Bu büyük bir sorun olmaya önümüzdeki dönem de devam edecek. Bu CHP yönetiminden gelen büyük bir sorun. Bu sorunların kaynağını da oraya buraya atarak değil, ortadaki yalanı kimin söylediğini kamuoyunun duymaya ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.
“KENDİ ÇALIŞANLARIMIZI BİZE KARŞI KIŞKIRTMAYA ÇALIŞIYORLAR”
Cemil Tugay, “Bizi en çok üzen sanki çalışanlarımızın haklarını gözetmiyoruz gibi bir eleştiriye maruz kalmak. Bunu çok ayıp buluyorum. Bunu istismar denemesi olarak görüyorum. Bazı insanlar buradan kendilerine bir taraf bulmaya çalışıyor, bazı siyasi partilerde belediyenin önüne kadar gelip yaptığı açıklamalarla kendi çalışanlarımızı bize karşı kışkırtmaya çalıştı” dedi.
“SİYASİ SEVİYESİZLİK”
Tugay, “Biz burada işçilerimize karşı sorumluyuz ancak büyük ölçekte sorumluluğumuz dört buçuk milyonluk İzmir’e. Bizden hizmet bekleyen milyonlarca insan var. Devletimizin ülkemizin ekonomisinde ciddi sorunlar var. Enflasyon var faizlerin yüksekliği var. Genel olarak tüm kurumların bütçelerinde uzun süredir krizlerle yaşanan sıkıntılar var. İzmir’i Türkiye’nin gerçeğinden koparıp buradan sadece bize ait suçlamalar yöneltmeleri siyasi seviyesizlik. Biz Türkiye Cumhuriyeti’nin bir şehriyiz. Ülkenin ve kamunun içinde bulunduğu ekonomik durum bizi doğrudan etkiliyor” diye konuştu.
“DAHA ÖNCE DE GREVLER YAPILDI”
“Bu rakamlar yoksulluk sınırında” diyen Tugay, “Bunun böyle olmasının sebebi ülkenin içinde bulunduğu ekonomik durum. Memurlar daha fazla alıyor diyebilir misiniz? Diyebilir misiniz ki özel sektörde çalışanlar daha fazla alıyor? İzmir Büyükşehir Belediyesi kendi yağında kavrulmak kendi bütçesini doğru kullanmak için karşılayamayacağı bir talebe hayır diyecek. İzmir’de daha önce de grevler yapıldı” dedi.
“SOYER NE BANA NE DE BAŞKASINA SORMADI”
Tugay, AK Partili Dilaver Kişili’nin ‘Kim yalan söylüyor” sorusuna da yanıt vererek, 2024 yerel seçimlerine 5 gün kala belediye iş sendikası ile imzaların atıldığı sürece ilişkin detayları anlatarak, “
Seçimden kısa süre önce grev yaparız diye tehdit edildik, tehdit eden sendika seçime 5 gün kala önceki belediye başkanına olması gerekenden çok fazla zamla sözleşme imzalattı. Kendisi ile ben de ilçe belediye başkanı olarak çalıştım, mecliste birçok kararı birlikte aldık, birlikte görev yaptık 5 yıl ama seçime 5 gün kala aldığı bu karar CHP’nin değil kendi kararıdır. Kimseye sormadı, bana da, CHP’den kimseye de sormadı. Dolayısıyla ‘bilgisi vardı’ demek doğru değil” dedi.
“TÜRKİYE’DE ÖDENMİŞ EN İYİ RAKAMLARI VERDİK”
“Bu TİS’in imzalanmasına gerek yoktu” diyerek Soyer’in imzaladığı sözleşmeye tepki gösteren Tugay, “ Kimin kazanacağı bile belli değil. Bunun beklenmesi lazımdı. 2 Yılı kapsayan bir TİS’ti bu. Fakat o sözleşmeyi baz alarak ve emsal göstererek artış istemek bizim karşılayamayacağımız bir şeydi. Derdimizi anlatmaya çalıştık kabul edemeyeceğimizi söyledik. O gün için greve gideriz dışında başka bir cevap alamadık. Ödeyebileceğimiz ücreti söyledik. Anlaşma sağlandığı için mutluyuz rakamlar iyi rakamlardır. Türkiye’de işçilere ödenmiş en iyi rakamlardır. Belediyenin ekonomisi düzeldikçe daha iyi rakamlar verilecektir. Ancak diğer taraftan önümüzdeki Eylül ayında bir önceki başkanın imzaladığı sözleşme nedeniyle yeniden bir artış olacak. Yine arada makas açılacak. Bu yine adaletsizliğe neden olacak. Bu zammın iptalini talep ettik” dedi.
“SAMİMİYETTEN UZAK SORUMSUZ AÇIKLAMALAR”
İşten çıkarılacak kişileri verimlilik ve perfomans olarak değerlendireceklerini söyleyen Tugay, “Öncelikle verimlik üzerinden değerlendirmeler yaptığımızı söylemek isterim. Bu belediyeyi ayakta tutmak için yaptığımız bir durum. Halkımız tarafından doğru anlaşıldığını düşünüyorum. İzmir halkına minnettarım. Anlamsız suçlamalara maruz kalıyoruz. Bankamatikleri işten çıkarır dediler bizim bildiğimiz böyle bir durum yok. Var olduğunu söyleyen bize kim olduğunu söylesin bizde hemen gereğini yapalım. Varsa bilmek istiyorum. Bunu telaffuz eden kişiler bize bilgi versin. Açıkçası samimiyetten uzak sorumsuz açıklamalar” ifadelerini kullandı.
“İŞE ALIMLARLA İLGİLİ SPEKÜLASYONLAR VAR”
Mobbing iddiası oldu görev yeri değişikliği ile ilgili 20 kişinin yeri değiştirilmiş, grev ve TİS sürecinde bu süreçte yanlış anlaşılır diye bekletelim bu uygulamaları demiştik. Bunların hepsi performans ve verimlilik ile ilgili bu nedenle kesinlikle doğru değil. İşe alımlar ile ilgili spekülasyonlar var. Bunlar büyütülüyor abartılıyor.
“BİZ SENDİKACILARIN YAKININI ALMADIK”
Tugay, “Emekli olanlar gidenler ayrılanlar, bu açıdan baktığımızda biz başladığımıza göre birkaç bin kişi daha azız. Çok fazla kişi alınmadı alınanlar zorunlu ihtiyaçlar. Zabıta ve otobüs şoförleri aldık. Ama şunu temin ederim size biz hiçbir sendikacının yakınını almadık. Siyasetçinin yakını da almadık” dedi.
Gündem dışı konuşmalarda söz alan AK Parti Meclis Üyesi Dilaver Kişili, “Çok yoğun sinek vakası yaşıyoruz, sivrisinek baskınları oluşmaya başladı. Acaba larva döneminde ilaçlama ile ilgili sorun mu yaşandı. Çünkü geçmiş yıllarda yaşanmıştı. Buna bir önlem bulursak larva döneminde; her yaz gelince bu sorunu yaşamayız. Sokakta saldırıya uğruyoruz sinekler tarafından ama artık eve de giriyorlar” dedi.
SİVRİSİNEK AÇIKLAMASI
Kentteki sinek ve böcek sorununa değinen Tugay, “4 dronla ilaçlama çalışması yapıyoruz. Bu şikayetlerin artmasının nedeni grev döneminde çalışılmaması olması bunlar en kısa zamanda düzelecek” ifadelerine yer verdi.
“SÜPRİZ UYGULAMALARIMIZ OLABİLİR”
“4’üncü faz takır takır çalışıyor” diyen Tugay, “ Güvenin bana hiçbir problem yok. Arıtma ile ilgili konu yüzde 99 halloldu Körfez’de. Torbalıdaki Ayrancılar’daki proje bitirilmek üzere. Yakında Dikili ve Şakran’da çalışmalara başlayacağız. Bunların hepsi programlandı. Uzundere’de ihale süreci devam ediyor. Kararlıyız. Geçen gün Örnekköy’deki inşaatlar ilerliyor. Örnekköy 3 ve 4 etap yapılmış ve hak sahiplerine teslim edilecek. 6.etap yakında ihale aşamasına gelinecek. Sürpriz uygulamalarımız olabilir. Toplu konut ve kentsel dönüşüm projelerinde farklı bir şeyle geliyoruz. TOKİ ve bakanlığın bu işn bir parçası olması lazım. İzmir’de on binlerce yapının dönüşmesi gerekiyor. Bina bazlı dönüşümde de ihtiyaç var. Bakanlığın ve TOKİ’nin finans kaynağı açısından, dahil olması gerekiyor. Hükümet tarafından ve AK Parti tarafından bu süreci takip edenler olduğunu biliyorum. Umarım bu çözüm noktasına kadar devam eder. Siyaset üstü bir konu bu konu” dedi.
“İZSU İHALELERİNDE USULSÜZLÜK YOK”
İZSU ihaleleri ile ilgili bizim gözlemlerimiz buralarda usulsüzlük olduğuna dair bir saptamamız yok. Ben yanlış bir şey görmedim. Ama kamu ihale kurumunun o noktaya gelmiş bir iş var. Bir yıllık olan bir süreçte arada oluşan açıklıkta oluşan şeyler var. Sayıştay incelemesine açık. Ben yanlış bir şey olmadığını düşünüyorum