Egeli Gazete

Tugay: İZBB’nin 200 milyon TL’nin üzerinde otopark zararı var

İzmir Büyükşehir Belediyesi Kasım ayı beşinci birleşimi bugün Kültürpark’ta İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, başkanlığında toplandı. İzmir Büyükşehir Belediye meclisi bütçe görüşmeleri sırasında ulaşım konusuna değinen Tugay, otopark konusunda İZBB’ninn yıllık 200 milyon TL’nin üzerinde otopark zararı olduğunu söyledi.
Tugay: İZBB’nin 200 milyon TL’nin üzerinde otopark zararı var
Haberler / Güncel
24 Kasım 2025 Pazartesi 21:27

CEMRE YUVARLAK/EGELİ GAZETE- İzmir Büyükşehir Belediyesi Kasım ayı beşinci birleşimi bugün Kültürpark’ta İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, başkanlığında toplandı. İzmir Büyükşehir Belediye meclisi bütçe görüşmeleri sırasında ulaşım konusuna değinen Tugay, otopark konusunda İZBB’ninn yıllık 200 milyon TL’nin üzerinde otopark zararı olduğunu söyledi.

“İZBB’NİNN YILLIK 200 MİLYON TL’NİN ÜZERİNDE OTOPARK ZARARI VAR”

Yaptığınız eleştirileri tabi ki saygıyla dinliyorum ama bir şeyi anlatmak zorlanıyoruz. Şehir merkezine araba yığmayı amaçlayan bir ulaşım planı ne yol olarak ne otopark olarak insanlara yeter. Biz buralarda mucize yaratabilecek durumda değiliz. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yıllık 200 milyon TL’nin üzerinde otoparklardan zararı var. Bütün bu operasyonların arka planında o var. Bazı yerlerde bunu anlatmaya çalıştım. Buradaki işletme maliyetleri açıkçası personel ücretleri oradan elde edilen gelirin çok üzerinde. Bunun bir mantığı yok. Sokakta bir otopark açıyorsunuz ama araçlardan elde ettiğiniz gelirin dört katını personellere veriyorsunuz. Böyle hesapsız bir işletmenin içinde bulmayı doğru bulmuyorum.

“DİKİLİ’DE İTFAİYE BİNASININ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI, YAPIMI BAŞLAYACAK”

Cemil Tugay, “İtfaiye binası olarak planlanan Dikili İtfaiye Binası’nın sözleşmesi imzalandı ve yapımı başlayacak. Tire’dekinin de ihalesi yapılmak üzere. Sorunlu bazı projelerde henüz bize geçmedi. Teslim aldıktan sonra gerekeni yapacağız. Ne gerekiyorsa yapacağız. Önemli bir yatırım. O bölge içinde önemli” dedi.

“METRO ANCAK 2027’YE YETİŞİR”

Buca Metrosunun tünel kısmı tamamlanmak üzere. İlk başta planlanan Çamlıkule – Üçyol arasındaki kısmı şu anda Asım Gündüz dediğimiz durakla Şirinyer arasındaki durakla çok az bir mesafe kaldı. Önümüzdeki günlerde törenini yapacağız hatta. Biz Çamlıkule’den sonra Gediz’den geçerek Gaziemir Fuar İzmir alanına kadar uzattık onun da kazı çalışması devam ediyor. Bir tünel tamamen açıldı ikinci tünel 70-80 metre mesafedeydi. Yukardaki binalardan oluşan problemler nedeniyle biraz yavaş ve dikkatli gidiliyor. Eş zamanlı olarak elektromekaniği ve bağlantı yolu içinde hazırlık yapıldı. Metro ancak 2027’ye yetişir. Tüneli açacağız ama.

“ULAŞIM MASTER PLANI İLE AŞAMA AŞAMA YAPACAĞIZ”

Ulaşımla ilgili çokça soru oluyor. Şehrin ulaşım master planı için yeniden yapıyoruz. biraz  o plana uymak istiyoruz. Daha önceden acil müdahale gerektiğini düşündüğümüz noktalar var onlarla iligli çalışacağız. Bazılarını yapıp bitireceğiz. Mürselpaşa alt geçidi gibi. Yaşayanlar Kavşağı’na köprülü kavşak yapacağız. Asıl büyük ölçekteki işleri biraz ulaşım master planı ile aşama aşama yapacağız. Arkadaşların gözleri kulakları ulaşım master planı yapan ekibin üzerinde sık sık istişare oluyor. Ona göre bazı şeyleri öne çekebiliriz. Güzelbahçe’deki 75.yıl bitti. Önümüzdeki hafta açılışını yapacağız ve orası önemli bir yoldu. Dostluk Bulvarı bitmeye çok yakın. İrili ufaklı pek çok yol projesi de devam ediyor.

“GELECEK TOPLU TAŞIMADA”

“Ulaşım master planı tamamlansın ama şehir merkezindeki trafiği biraz azaltmak şehir merkezine toplu taşıma araçlarıyla gelin demek istiyoruz” diyen Tugay, “Toplu taşıma araçlarını seçenek olarak artıracağız. Bu sadece İzmir için değil dünyadaki bütün büyük şehirlerin bulduğu çözüm budur. Pek çok yerde şehir merkezi trafikten arındırılıyor. Biz otoparklar, yeni yollar yaparak bunu yapamayız. Toplu taşımaya yönelmemiz lazım. Bunun için dile getirdiğimiz güçlü bir öneri de Buca metrosunu Konak’a Konak’tan Bostanlı İskele ’ye oradan da Atakent ve Mavişehir’e bağlayarak güçlü bir raylı sistem oluşturmuş olalım. Bu konuda konuşulmaya devam edilecek. Bunun gibi çözümler üreteceğiz. Gelecek toplu taşımada” dedi.

“ULAŞIM ANLAYIŞINI DEĞİŞTİRMELİYİZ”

Tugay, “Gelecek herkesin bir arabaya binip otopark yeri aramasında değil. Her yıl yaklaşık yüzde 8-9 araç sayısı artıyor. İzmir’de de öyle. İzmir ile ilgili çok şey konuşuyoruz ancak rakamlara baktığınız zaman İzmir büyüyen bir şehir. Bu yıllarda da İzmir’e olan ilginin arttığını görüyoruz bu da ister istemez bir yoğunluk getirecek. Bu yoğunlukla başa çıkmak için kısa vadede değil uzun vadede planlar yapmalıyız. Çok sıkışık yerleşim alanında mucize yaratamayız ve yol yaparak çözemeyiz bu işi. Ulaşım anlayışını değiştirmeliyiz. Toplu taşıma için çözümler üretmemiz lazım. Gaziemir’deki Havaalanı’nda rent a carlar kullanıyor dediğiniz alan hazineye ait bir alan” diye konuştu.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete