Urla Belediye Başkanı Selçuk Balkan, suyun geleceğin en değerli kaynağı olduğunu belirterek, ilçede başlatılan kuru peyzaj uygulaması sayesinde hem su tüketimi hem de bakım masraflarının azaltıldığını açıkladı. Çamlıçay Öğretmen Recep Doyuk Parkı ve İskele Ali Fehmi Efendi Parkı’nda hayata geçirilen uygulama ile hem su tüketimi önemli ölçüde azaltılıyor hem de bakım maliyetleri düşürülüyor.
ESTETİK GÖRÜNÜM
Yapılacak uygulamada, minimum su gereksinimi olan bitkiler tercih edilerek çim kullanımı azaltıldı. Doğal taşlar, çakıllar ve kuraklığa dayanıklı bitkilerle hem estetik hem de çevre dostu bir görünüm oluşturuldu. Toprak yüzeyine uygulanan cüruf sayesinde suyun geçirgenliği artırılarak bitkilerin su tüketimi daha da düşürüldü. Ayrıca İZSU iş birliğiyle park alanlarındaki su sayaçlarının sökümüne başlandı. Bu adım, ilçede su tüketimini azaltmaya yönelik başlatılan geniş çaplı seferberliğin bir parçası olarak gerçekleştirildi. Urla Belediyesi yetkilileri, su krizinin etkilerini azaltmak amacıyla yüksek su tüketimine neden olan çim alanların yeni projelerde yerini kuru peyzaj düzenlemelerine bırakacağını duyurdu.
“UYGULAMAYI YAYGINLAŞTIRACAĞIZ”
Urla Belediye Başkanı Selçuk Balkan, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Su, geleceğimizin en kıymetli kaynağı. Biz de Urla’da her damlanın değerini bilerek hareket ediyoruz. Kuru peyzaj uygulamasıyla hem doğayı koruyor hem de gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakmayı hedefliyoruz. Bu çalışmayı ilçemizin farklı noktalarında yaygınlaştıracağız” ifadelerini kullandı.