Egeli Gazete

Yamanlar yangın alanı yeniden yeşeriyor

İzmir Orman Bölge Müdürü Mahmut Yılmaz, 18 Ağustos 2024’te Karşıyaka-Yamanlar’da meydana gelen yangından etkilenen bin 586 hektarlık alanda yürütülen çalışmaları yerinde inceledi.
Yamanlar yangın alanı yeniden yeşeriyor
Haberler / Güncel
16 Eylül 2025 Salı 16:42

İzmir Orman Bölge Müdürü Mahmut Yılmaz, 18 Ağustos 2024’te Karşıyaka-Yamanlar’da meydana gelen yangından etkilenen bin 586 hektarlık alanda yürütülen çalışmaları yerinde inceledi.

Yangın sonrası başlatılan projeler kapsamında bin hektarlık bölümde 8 ton tohum kullanılarak doğal gençleştirme yapıldı. Çimlenen fidanlarla birlikte, “yangına dirençli orman” oluşturma hedefiyle 20 farklı türde fidan dikildi. Yamaç ıslahı da gerçekleştirilen sahada fidanların sağlıklı şekilde büyüdüğü gözlendi.

Öte yandan Sancaklı Mahallesi civarındaki üst havzada, Ilıca ve Kazancık derelerinde yürütülen erozyon ve sel kontrolü projesi kapsamında bugüne kadar 80 adet gabion eşik tesisi yapılarak dere ıslahı sağlandı.

Yangından etkilenen alanın kalan kısmında ise makineli toprak işleme faaliyetleri sürüyor. Bölge Müdürlüğü, 2025 yılı sonuna kadar fidan dikimlerinin tamamlanarak tüm alanın yeniden ormana kazandırılacağını açıkladı.

Bölge Müdürü Yılmaz’a incelemelerde İşletme Müdürü Mustafa Ertekin, Müdür Yardımcısı Soner Tanrıöver ve Ağaçlandırma ve Toprak Muhafaza Şefi Şenol Ünal da eşlik etti.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete