Egeli Gazete

Yetişkin’in hemşiresinden çarpıcı açıklama: 4 Saatlik diyaliz yetersiz kaldı

İzmir merkezli soruşturma kapsamında gözaltında bulunan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in hemşiresi, Yetişkin’in şeker, kalp ve böbrek rahatsızlıkları nedeniyle yaklaşık dört yıldır ev diyalizi tedavisi gördüğünü belirterek, gözaltı sürecinde uygulanan 4 saatlik diyalizin yetersiz kaldığını açıkladı.
Yetişkin’in hemşiresinden çarpıcı açıklama: 4 Saatlik diyaliz yetersiz kaldı
Haberler / Güncel
26 Haziran 2026 Cuma 13:30

Cumhuriyet Gazetesi'nden Ece İçmez'in haberine göre İzmir merkezli yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in sağlık durumuna ilişkin açıklama yapan hemşiresi, Yetişkin’in kronik rahatsızlıkları nedeniyle düzenli olarak uygulanan ev diyalizi tedavisinin aksamasının ciddi risk oluşturabileceğini söyledi.

Hemşire, Yetişkin’in uzun süredir böbrek yetmezliği nedeniyle evde diyaliz tedavisi gördüğünü belirterek, aynı zamanda şeker hastalığı, diyabet ve kalp rahatsızlıklarının da bulunduğunu ifade etti. Yaklaşık dört yıldır ev diyalizi uygulandığını aktaran hemşire, standart dört saatlik diyaliz süresinin Yetişkin için yeterli olmadığını, bu nedenle haftanın belirli günlerinde sekiz saatlik ev diyalizi programı uygulandığını kaydetti.

Gözaltı sürecinde planlanan diyaliz seansının aksadığını belirten hemşire, “Perşembeyi cumaya bağlayan gece diyaliz yapılması gerekiyordu. Ancak dün yalnızca kontrol amacıyla hastaneye götürüldü. Diyaliz işlemi bugün gerçekleştirildi ancak dört saat sürmesi bizim için yeterli değil” dedi.

Yetişkin’in potasyum ve fosfor değerlerinin ev diyalizi sayesinde kontrol altında tutulduğunu söyleyen hemşire, son ölçümlerde potasyum seviyesinin sınırın üzerinde olduğunu belirtti. Haftada üç gün diyaliz tedavisi uygulandığını ifade eden hemşire, bir sonraki seansın pazartesi günü yapılacağını aktardı.

Diyaliz hastalarında moral ve yaşam koşullarının tedavi sürecinde büyük önem taşıdığına dikkat çeken hemşire, gözaltı sürecinin Yetişkin’in sağlık durumunu olumsuz etkileyebileceğini söyledi. Tansiyon değerlerinin zaman zaman 16 seviyelerine kadar yükseldiğini ifade eden hemşire, yeterli uyku, düzenli beslenme ve psikolojik durumun diyaliz hastaları açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

Özel beslenme gereksinimlerine de değinen hemşire, diyaliz hastaları için yemeklerin özel yöntemlerle hazırlandığını, mevcut koşullarda ise bu beslenme düzeninin tam anlamıyla sağlanamadığını dile getirdi. Hemşire ayrıca, Yetişkin’in düzenli kullanması gereken ilaçların raporlarla birlikte yetkililere bildirildiğini ve ilaç kullanımının sürdürüldüğünü ifade etti.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNCEL TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ YEREL YÖNETİMLER DÜNYA YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ ASAYİŞ SAĞLIK KÜLTÜR SANAT SPOR GENEL SUKESİNTİSİ ELEKTRİKKESİNTİSİ HAKKIMIZDA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Hakkımızda
Copyright © 2026 Egeli Gazete